zGrani z kulturą 5.0

12 września 2020

W ramach projektu zGrani z kulturą 5.0 utworzyliśmy wspólnie z jego uczestnikami kulturową grę edukacyjną skupioną wokół postaci Kłobuka.

fot. Nastia Juriewicz

Podchodząc do rzeźby będzie można nie tylko z nią porozmawiać, ale również podjąć się szeregu zadań z zakresu edukacji kulturowej, które będą realizowane w całym mieście. Zadania zostaną przygotowane podczas cyklu warsztatów w ramach projektu przy pomocy narzędzi oraz ze wsparciem grafików i programistów zapewnionych przez partnerów projektu.

  • Etap I – utworzenie przy współpracy z partnerami projektu szablonu grywalizacji kulturowej w formie aplikacji mobilnej przez partnerów projektu. WYKONANO
  • Etap II – nabór osób, które wezmą udział w warsztatach stacjonarnych lub online w zależności od sytuacji epidemiologicznej. W ramach projektu odbędą się co najmniej 4 spotkania grupowe po 2 godziny oraz co najmniej 4 spotkania w ramach konsultacji indywidualnych. W TRAKCIE REALIZACJI
  • Etap III – realizacja cyklu warsztatów: 4 webinaria i konsultacje indywidualne. W TRAKCIE REALIZACJI
  • Etap IV – realizacja co najmniej 3 grywalizacji zakończona wręczeniem nagród

Uczestnicy warsztatów nauczą się jak tworzyć geolokalizacyjne grywalizacje kulturowe w formie aplikacji mobilnych.

Każdy uczestnik otrzyma możliwość utworzenia własnej grywalizacji kulturowej w narzędziu GeoGames. Grywalizacje będą tworzone podczas zajęć i w czasie pomiędzy nimi ze wsparciem partnera GeoGames. W tworzenie części merytorycznej grywalizacji uczestnicy mogą zaangażować uczniów, seniorów lub wolontariuszy w zależności z kim na co dzień
pracują.

Przeprowadzimy ankietę opublikowaną na stronie www.fundacjatomy.pl oraz fanpage’u Olsztyn Kreatywnie. Przy jej pomocy wyłonimy 3 najciekawsze projekty grywalizacji.
Wyłonione projekty otrzymają wsparcie merytoryczne, językowe (tłumaczenie), techniczne (programiści/gamedesigner), graficzne, promocyjne oraz finansowe (nagrody dla uczestników gier o łącznej wartości 500 zł per gra).

Gra i misje związane z Kłobukiem, a także co najmniej 3 dodatkowe gry nie znikną po zakończeniu projektu. Będą stanowiły długotrwałą atrakcję, a w przyszłości prawdopodobnie zostaną rozwinięte w ramach dalszego rozwoju działań Fundacji To My oraz jej partnerów.

Harmonogram szkoleń:

  • webinarium: 11.09.2020 r. godzina 15:30 – ZGŁOSZENIA – nabór zamknięty
  • webinarium 18.09.2020 r. godzina 16:00 – ZGŁOSZENIA – nabór zamknięty
  • webinarium 23.09.2020 r. godzina 13:00 – ZGŁOSZENIA – nabór zamknięty
  • webinarium 24.09.2020 r. godzina 16:00 – ZGŁOSZENIA – nabór zamknięty
  • Konsultacje indywidualne będą ustalane indywidualnie z uczestnikami webinariów, którzy będą przygotowywali własne gry.